12 Mar 2016

Moj prelomni trenutak i početak novog života


Složićete se sa mnom da je ovaj post trebao da bude napisan među prvim, ali kao što vidite nije....Ne postoji za to valjaniji razlog, jednostavno pratim svoja osećanja i nadahnuće. Nikada u životu me nije privlačilo nešto što je pošto-poto moralo da se uradi. Ako vam budem rekao da sam ovaj tekst pisao u 3 ujutru, dalja polemika na tu temu neće biti potrebna, sve vam je jasno. Često pogrešan, ali što je najbitnije istinski je i iz duše. Inače, pišem onako kako me vetar preusmeri, bez nekih ciljeva, preteranih planova i organizacije. Zvuči...nikako, je l da? Ali kada bolje razmislim to je ipak MOJ INSTIKT, MOJE PRAVILO...MOJA ZVEZDA VODILJA.



*****

Laboratorija, epruvete, špric, igle...Asociraju li vas ti predmeti na nešto?


Da, da upravo na to. Vađenje krvi! 
Povod moje posete njima bili su simptomi učestalog umora, žute beonjače, glavobolja. Sećam se da se po završetku pregleda na rezultat nije dugo čekalo, ali mi je taj moment trajao kao večnost. Kontam, normalno je to, verovatno zbog moje prevelike doze radoznalosti, neizvesnosti i straha. 
Inače, tog dana, negde pred kraj, nalaz mi je pristigao na mejl. Moram vam priznati da i nije bio najsjajniji. Tačnije, jedan parametar je baš dosta odstupao. Njegovo ime je rubin, BILIRUBIN. Ne mogu da se setim tačne vrednosti, ali u podsvesti mi je ostao zapamćen broj 50...ne znam zašto. Čim nađem taj nalaz objaviću ga ovde u formatu slike.


*****

Zabrinut jer nisam znao šta mi je, krenuo sam na dalja istraživanja. Kao pokusni kunić. Iskreno, u tom momentu bio sam mozga bez, osećaja, srca...bio sam spreman na najgore.
Nije prošlo mnogo, pozvao sam jednu privatnu kliniku i zakazao pregled. Odradio preostale analize i konačno došao do saznanja šta me je to mučilo. U pitanju je jedan sindrom. Tačnije, Gilbertov sindrom. 

*****

To je nasledni poremećaj metabolizma bilirubina. Glavni simptom bolesti je žutilo koje je prouzrokovano povišenom koncentracijom nekonjugiranog bilirubina u krvi. Bolest je česta i zahvata oko 5% populacije (prema nekima i do 10%).
Uzrok hiperbilirubinemije je smanjena aktivnost enzima aktivnost glukuronoziltransferaze, koji konjugira bilirubin i još neke molekule. Konjugacijom bilirubin postaje vodotopljiv, pa se izlučuje putem zuči u dvanaestopalačnom crevu.
Gilbertov sindrom je u većini slučajeva bezopasna bolest koja ne zahteva lečenje, a manifestuje se žutilom usled povišenja bilirubina u krvi (što može biti povezano sa stresom npr. gladovanje, fizički napor, infektivna bolest) i nespecifičnim simptomima kao što sto su mučnina, umor, proliv, glavobolja, smanjen apetiti, kojima se za sada ne može utvrditi pravi uzrok.

*****

Sve u svemu laknulo mi je, mozak je ponovo počeo da radi, srce da kuca, ljubav da se rađa...(i kroz smeh) da mi se po malo ugađa.;))))

*****

Moram priznati da svoju intimu pokušavam da zadrzim za sebe, ali s obzirom da sam pokrenuo ovaj blog, i da je moja interakcija sa vama isključivo preko njega smatram da je to ipak nemoguća misija. 

Elem, cilj ovog posta jeste da pomognem ljudima koji imaju isti ili sličan problem, a pritom ne znaju šta ih muči i na čemu su. 

Kap koja je prelila moju času u odluci da moram promeniti nešto u svom životu je upravo bio taj problem. Čitajući razne portale na internetu, priručnike i knjige došao sam do zaključka da je Hrono ishrana jedino i pravo rešenje. 


Pored regulisane ishrane morao sam nažalost da smanjim, a i ne da se nje potpuno odreknem, u pitanju je fizička aktivnost. Iskreno to mi je i najteže palo, prosto život ne mogu da zamislim bez toga. Kao što vam je jutarnja rutina da odete u kupatilo i operete zube tako meni dođe i taj trening.

Posle skoro dve godine moji nalazi su danas i više nego odlični.

Priča koja je čekala pravo vreme je konačno ugledala svetlost dana, zapravo ona je pravi razlog pokretanja celog ovog humanog projekta pod nazivom HronoMan.


Do daljeg čitanja šaljem vam digitalni-virtuelni, kako god, pozdrav! ;)






13 comments:

  1. Dobro je da smo saznali tvoj motiv ;) Uglavnom nam je glavni problem mršavljenje, pa često zaboravimo da iza svega postoje mnogo veći, kao što su zdravstveni, koliko god i oni bili mali. Lepo što si to podelio sa nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prvo zdravlje pa sve ostalo ;) hvalaaa puno

      Delete
  2. Svaka ti čast, nisi sedeo skrštenih ruku i čekao da se desi čudo, kao većina. Recepti su ti odlični

    ReplyDelete
  3. Bravo za tebe, nastavi tako, pozdrav :)

    ReplyDelete
  4. I mojoj cerki su otkrili Gilbertov sindrom pre godinu dana.Ima intoleranciju na gluten i laktozu. Pretezno je na sirovoj hrani ,tesko je ,13godina,drustvo ,rodjendani,skola. Svaki obrok moram da joj spremim i isplaniram . Shvatila sam ovu "bolest" kao blagoslov ,jer ce se hraniti zdravo ceo zivot ) Promeniti ugao gledanja i sve moze biti pozitivno)

    ReplyDelete
    Replies
    1. U istom smo, kako se kaze, sosu. Sto se mora nije tesko ;)))

      Delete
  5. Samo napred) ja sam presla na sirovu hranu da je podrzim )

    ReplyDelete
  6. Pozdrav. Možeš li samo reći zašto si morao da se odrekneš fizičke aktivnosti? Jel to nešto što je vezano za Gilbertov sindrom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekim delom je vezano, ja nisam imao meru, u pitanju je preforsiranost...

      Delete
  7. Bravo za uspeh !
    Recepti su vam odlicni i velika ste inspiracija svima nama koji se trudimo da hrono postane normalan rezim ishrane ��

    ReplyDelete