22 Nov 2015

Bez dodatog šećera i glutena...



Za ovaj recept vam je potrebno:

Za testo:

200g fino samlevenih badema + malo krupno samlevenih za posipanje
Oko 50g heljdinog integralnog brašna
125g hladnog putera iseckanog na kockice
20-ak ml hladne vode - tek toliko da se sastojci sjedine i testo bude kompaktno
Prstohvat soli

Priprema testa:

U činiju sam izmešao fino samlevene bademe, heljdino brašno i so. Dodao na kockice narezan hladan puter. Sjedinio ga sa brašnom, ali samo toliko dok ne počne da se formira prhka smesa i puter ne bude razbijen u sitne komadiće. Ako mesite rukama do ovog stadijuma, važno je da budu hladne da se puter ne bi istopio.
Dodao vodu. Od testa formirao manji disk, umotao u providnu foliju i stavio u frižider na sat vremena.* Za to vreme sam napravio ganaš krem.

Za krem vam je potrebno:

250ml neutralne pavlake za šlag (slatke pavlake bez šećera)
125g crne čokolade sa min. 70% kakaa
Opciono (može i ne mora):
Kašika rogača
Burbon vanila
Kašika ruma
Takodje u fil možete dodati i malo nekog suvog voća, prethodno sitno iseckanog npr. suvo groždje.

Priprema krema:

Slatku pavlaku sam grejao na plotni toliko da ne počne da vri. Zatim sam izlomio čokoladu i ubacio je u vruću slatku pavlaku. Mešao dok se nije rastopila. Dodao vanilu, rum, rogač i ponovo promešao. Ostavio da se ohladi na sobnoj temperaturi, a zatim stavio u frižider dok krem ne počne da se steže.



Kalup za tart sam dobro podmazao puterom ili mašću. Testo sam razvukao da bude prečnika većeg od samog kalupa. Pažljivo ga preneo u kalup - možete ga najpre presaviti na pola da biste to lakše uradili. Takođe, možete testo razviti i na papiru za pečenje i onda samo preneti, pažljivo okrenuti i skloniti papir. 
Obložio dno i ivice, vodeći pri tom računa da ne ostane mnogo testa pri dnu ivica. Ubacio kalup u frižider na 10-ak minuta dok se ne zagreje rerna na 190 stepeni. 
Zatim sam ga pekao na 190 stepeni oko 20 minuta dok ne porumeni.

Kada je testo porumenelo izvadio sam iz rerne i ostavio da se ohladi. Stegnut krem sam izlio preko testa i ubacio u frižider da se dodatno stegne.

Pre služenja sam odozgo posuo krupno smrvljenim bademima.


Prijatno!




0 komentara:

Postavi komentar