14 Sept 2015

Hrono eurokrem? Aha, moguće je!


Na zahtev jedne hrono prijateljice došao sam na ideju da napravim eurokrem na hrono način. Želja je ispunjena. Što je najbitnije nije skup i sastojke možete vrlo lako naći, a i brzo se pravi. Ako imate decu koja se dave u standardnom eurokremu ovo će im biti odlična zamena, zdrava zamena. 

Kako sam to radio sa kokosovim šećerom možete pogledati OVDE.

Za ovaj kremić vam je potrebno:

•100g fruktoze
•70ml vode
•80g putera
•50g surutke u prahu
•Kašika kakaa

Ukoliko želite možete staviti i štapić vanile u beli deo, a u crni malo ruma i cimeta (opciono). Takođe možete staviti puter od lešnika u crni deo.

*Ja sam stavio samo štapić vanile u beli deo i ispalo je savršeno, a u crni kakao.

Priprema:

Pomešao sam fruktozu i vodu, 


stavio na plotnu da se fruktoza potpuno otopi. Kada je počelo da vri, 


smanjio sam vatru i kuvao dok fruktoza nije poprimila žućkastu boju, neprestano mešajući. 


Test da li sirup počinje da se stvrdnjava možete izvršiti tako što ćete kap staviti na tacnicu i ukoliko se ne razliva i počinje da se lepi, blago stvrdnjava prekinite sa špinovanjem. 




Ukoliko vam se desi da previše ušpinujete fruktozu razredite ga tako što ćete dodati po malo vruće vode. Sklonio sa vatre i postepeno dodavao surutku u prahu, mešajući i razbijajući grudvice kašikom. A potom i puter, mešao kašikom dok se sve nije lepo sjedinilo.


 A onda i stapnim mikserom doradio. Gustina treba da vam bude kao na slici, nalik pudingu od vanile.



Tu je i kratak video za gustinu:



Podelio na dva dela, beli deo možete ostaviti kakav jeste a možete i dodati vanilu, a u drugi deo dodajte kakao a možete i rum i cimet (opciono - vrlo malo). 


Zatim sam izlio u teglicu i držao na sobnoj temperaturi. Ukoliko ne bude pojeden (par dana), slobodno ga stavite u frižider. Ja nisam jer uvek bude smazan za tren oka.


Od ove količine ispadne teglica od 200ml.

Prijatno!

17 comments:


  1. Reci mi molim te da li mlijeko u prahu moze da zamjeni sirutku, i jos nesto sta je to , kakve su to sitne vidljive tamne tackice u bijelom dijelu eurokrema, podsjeca me na chia sjemenke ? Unaprijed hvala na odgovoru. Pozdrav Slavica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mleko se inace ne koristi u HI, tako da se prepoeucuje surutka u prahu. A te tamne tackice su burbon vanila :)

      Delete
  2. jel moze neka zamena za surutku u prahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mleko u prahu ali se ne koristi u HI. Moze whey protein (dosta je skupo) ili kokosovo mleko u prahu (puno je aditiva i kojekakvih gluposti pa ga zato i ne koristim), tako da je najidealnija surutka u prahu.

      Delete
    2. hvala..htela sam za dete da pravim, pa zato pitam..

      Delete
    3. Za njega onda moze mleko u prahu ☺️

      Delete
  3. Ovo moze i u restrikciji?

    ReplyDelete
  4. A kakav je ukus? Ja sam nesto pravila sa surutkom u prahu pa mi se nije svidelo. Ne bude ukusno kao sa mlekom u prahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ukusi su razliciti, meni i mojoj porodici se svidelo, ponovo je nestalo za tren oka, tako da sutra ponovo pravim. Nisam davno nista pravio sa mlekom u prahu, ali muslim da je slicno

      Delete
  5. fenomenalnoooo.da li je dopusteno da stavim mleko od lesnika i puter od lesnika.,,,,inace sama pravim biljna mleka ,jer ova ne konzumiram.,,,,hvala,,,,pratim vas...mnogo lepih stvari se moze saznati od Vas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm, nisam siguran. Sururka u prahu sluzi da bi se krem razvlacio i dobio strukturu krema. Hvalaaa Vam puno :-)

      Delete
  6. Jako dobro osmisleno.

    ReplyDelete
  7. A dali moze bez surutku?

    ReplyDelete
  8. Da li moze stevija umesto fruktoze? Dete mi je na kandida dijeti pa ne sme fruktozu. Hvala ��

    ReplyDelete