26 Dec 2015

Ono kad spremiš domaće kokosovo mleko i dodatno napraviš još tristvari...


1. Za kokosovo mleko vam je potrebno:


  • Čaša od kiselog mleka kokosovog brašna
  • 2 čaše vruće vode

Priprema:

Prvo sam kokos potopio u vrućoj vodi i ostavio da odstoji nekih sat vremena. Zatim sam tu vodu procedio, ubacio u blender kokos i dodao dve nove čaše vruće vode. Ekstrahovao par minuta i procedio mleko (najbolje kroz gazu). Ispalo mi je oko 400ml mleka.
Kokosove ljuspice nakon cedjenja mleka nisam bacio već sam iskoristio za kolače i hleb.

2. Za hleb vam je potrebno:



  • 2 čaše od kiselog mleka ražanog brašna
  • Čaša od kiselog mleka speltinog brašna
  • Čaša od kiselog mleka kokosovih ljuspica (ostale od pravljenja kokosovog mleka)
  • 1 1/2 čaše vruće vode
  • Kašičica sode bikarbone
  • Kašičica soli
  • Kašika limunovog soka


Priprema:

Prvo sam pomešao sve suve sastojke (brašno, so) zatim dodao vodu i zamesio testo. Ostavio da odstoji nekih 30 minuta. Ukoliko imate vremena ostavite da smesa odstoji par sati, jer dužom fermentacijim hleb bude neuporedivo bolji. Nakon toga sam u testo stavio sodu i limun i mikserom sa nastavcima za testo sjedinio sve.


Kalup sam premazao mašću i ubacio smesu.
Oblikovao mokrim rukama i


prekrio ovlaš alu folijom. Ubacio u hladnu rernu a potom je i uključio. Prvo sam ga pekao nekih 250 stepeni 15-ak minuta, zatim smanjio na 200 i pekao nekih 45 minuta. Sklonio foliju i dopekao još nekih 10-ak minuta. *Nemojte se striktno pridržavati stepeni i vremena pečenja zbog različitih tipova rerni.


Sačekao malo da se prohladi i uvio ga u prijanjajuću foliju kako bi zadržao svežinu i mekoću do doručka.

3. Za kuglice vam je potrebno:


Ostatak kokosovih ljuspica sam iskoristio za kolače u koje sam stavio:


  • Ostalo mi je oko čaša i po kokosovih ljuspica 
  • 2 kašike bagremovog meda
  • Puna kašika neistopljenog kokosovog ulja
  • Još nekih 4-5 kašika kokosovog brašna

Za valjanje:


  • Kakao


Priprema:

Pomešao sam sve sastojke a zatim počeo da pravim kuglice koje sam valjao u kakao. Odložio ih u frižider da se stegnu.

4. Za kajganu iz rerne sa kokosovim mlekom vam je potrebno:



  • 6 jaja
  • 2 čenića belog luka (sitno iseckano)
  • Ravna kašičica soli
  • 300ml domaćeg kokosovog ili bademovog mleka

Priprema:

U plastičnoj posudi sam pomešao sve sastojke i mikserom sjedinio. Kalup sam premazao dobro mašću i izlio smesu. 


Pekao sam na 200 stepeni nekih 15-ak do 20 minuta u zavisnosti od rerne. *Za vreme pečenja nemojte otvarati rernu.


Još idealnije bi bilo dodati u smesu prethodno iseckanu i proprženu slaninicu.


Prijatno!

*Kokosovo mleko se po pravilima konzumira nakon restrikcije, ali zato bi u restrikciji moglo kao zamena da posluži bademovo mleko.

Ono kad jednim udarcem smakneš više muva...

0 komentara:

Postavi komentar