11 Oct 2015

Mlečni hleb


Juče sam napravio domaći kefir od kozjeg mleka pa mi je na pamet palo da ga isprobam na ovaj način. 

Za ovaj recept vam je potrebno:

3 čaše od kiselog mleka ražanog brašna
1/2 čaše od kiselog mleka ječmenog brašna
1/2 čaše od kiselog mleka ovsenog brašna
1 1/2 ravne kašičice sode bikarbone
2 kašike limunovog soka
1 puna kašičica soli
1 čaša od kiselog mleka domaćeg kefira od kozjeg mleka (ne prepuna već do prvog ruba)
1 čaša od kiselog mleka kisele vode (ne prepuna već do prvog ruba)


Priprema:

Prvo sam pomešao brašno i so, zatim dodao kefir i kiselu vodu i zamesio rukom testo. Testo sam izručio na radnu površinu po kojoj sam posuo brašno i doradio ga. Testo treba da vam bude glatko i da se ne lepi za prste. Uvio ga u prijanjajuću foliju a onda i u kuhinjsku krpu. Odložio da odmara na sobnoj temperaturi na tamnom mestu. Fermentisalo je oko 5 sati. Kada je testo odležalo svoje i odmorilo, sklonio sam foliju i ubacio sam ga u plastičnu posudu. Prvo sam dodao sodu i mikserom sa nastavcima za testo izmiksao a zatim dodao limun i nastavio sa miksovanjem. Kalup sa podmazao mašću i posuo brašnom a zatim ga i napunio testom, koje sam mokrim rukama oblikovao. Odozgo sam ga izrezao nožem i posuo brašnom. Ubacio ga u zagrejanu rernu na pečenje. Pekao se nekih 50-ak minuta. Tačnije, 40 minuta sam ga pekao na 200 stepeni (sa ventilatorom) sa ovlaš prekrivenom folijom a onda sam sklonio foliju dopekao ga još 10-ak minuta bez folije kako bi uhvatilo koricu i bio hrskaviji.


Pošto hleb napravim dan ranije, sutradan ga jedem tako što isečene parčiće tostiram. To ne radim jer je potrebno već stajanjem omekša kora a ja više preferiram kada mi hrska.
 
Prijatno!

0 komentara:

Postavi komentar