11 Oct 2015

100% ražanko


Za ovaj recept vam je potrebno:

4 čaše od kiselog mleka ražanog brašna (tip 1250)
Puna kašičica soli
1 1/2 do 2 čaše od kiselog mleka kisele vode - ukoliko vam bude trebalo još malo dodajte
1 1/2 ravne kašičice sode
2 kašike limunovog soka

Priprema:

Prvo sam pomešao brašno, so i vodu. Zamesio testo, koje treba da vam bude kompaktno i čvrsto. Uvio ga u prijanjajuću foliju (koju sam prethodno premazao mašću) pa u kuhinjsku krpu. Ostavio da odmara nekih 10 sati (možete i manje) na sobnoj temperaturi, na tamnom mestu. Kada je testo odležalo svoje, prebacio sam ga u plastičnu posudu dodao sodu i mikserom sa nastavcima za testom lepo sjedinio, zatim dodao limun i nastavio sa miksovanjen. U kalup, koji sam prethodno premazao mašću, ušuškao testo, lepo ga oblikovao i malo posuo brašno kako bi dobio rustični look.
Ubacio u zagrejanu rernu na pečenje. Pekao sam ga na 200 stepeni oko 50 minuta sa ovlaš prekrivenom folijom i još 10 minuta bez folije. Test da li je hleb pečen iznutra možete vršiti i sa čačkalicom. Tako što ćete ga bocnuti na par mesta i ukoliko prilikom vadjenja čačkalica ostane suva znajte da je iznutra hleb pečen.


Prijatno!

0 komentara:

Postavi komentar