19 Nov 2015

Savršenstvo bez mane...


Za ovaj recept vam je potrebno:

Za testo:
210g ražanog brašna
140g hladnog putera iseckanog na kockice
Kašika fruktoze ili kokosovog šećera
60ml hladne vode
Prstohvat soli

Priprema testa:

U činiju sam izmešao brašno, šećer i so. Dodao na kockice narezan hladan puter. Sjedinio ga sa brašnom, ali samo toliko dok ne počne da se formira prhka smesa i puter ne bude razbijen u sitne komadiće. Ako mesite rukama do ovog stadijuma, važno je da budu hladne da se puter ne bi istopio.
Dodao vodu. Krenite sa 60ml, pa postepeno dodajte još ukoliko je potrebno. Od testa formirao manji disk, umotao u providnu foliju i stavio u frižider na sat vremena.* Za to vreme sam napravio ganaš krem.

Za krem vam je potrebno:

300ml neutralne pavlake za šlag (slatke pavlake bez šećera)
150g crne čokolade sa min. 70% kakaa
Šaka (oko 50g) suvog grožđa 
Kašika ruma

Priprema krema:

Slatku pavlaku sam grejao na plotni toliko da ne počne da vri. Zatim sam izlomio čokoladu i ubacio je u vruću slatku pavlaku. Mešao dok se nije rastopila. Dodao rum i suvo grožđe i ponovo promešao. Ostavio da se ohladi na sobnoj temperaturi a zatim stavio u frižider da se krem stegne.

Kalup za tart sam dobro podmazao puterom ili mašću. Testo sam razvukao da bude prečnika većeg od samog kalupa. Pažljivo ga preneo u kalup - možete ga najpre presaviti na pola da biste to lakše uradili. Takođe, možete testo razviti i na papiru za pečenje i onda samo preneti, pažljivo okrenuti i skloniti papir. 
Obložio dno i ivice, vodeći pri tom računa da ne ostane mnogo testa pri dnu ivica. Ubacio kalup u frižider na 10-ak minuta dok se ne zagreje rerna na 190°C. 
Zatim sam ga pekao na 190°C oko 20 minuta.*

Kada je testo porumenelo izvadio sam iz rerne i ostavio da se ohladi. Stegnut krem sam izlio preko testa i ubacio u frižider da se dodatno stegne.

Pre služenja sam odozgo posuo krupno smrvljenim bademima.


Prijatno!





0 komentara:

Postavi komentar