14 Nov 2015

Kako napraviti hleb a da prilikom pečenja ne pukne?

Ne znam zašto, ali često pitanje koje mi postavljate je: "zasto mi hleb stalno napukne? Kako da postignem izgled kao iz pekara i prodavnica?"
Meni lično to nije bitno, ali želim vama da pomognem i konačno rešimo to pitanje.

E pa ovako:


Za ovaj recept vam je potrebno:

čaše od kiselog mleka ražanog brašna
1/2 čaše od kiselog mleka heljdinog integralnog brašna
3 kašike tapioke u prahu
Kašičica sode bikarbone
Kašičica soli
Kašika limunovog soka
1 1/2 (možda malo više) vode


Priprema:

Prvo sam pomešao brašno, tapioku i so zatim dodao vodu i zamesio testo. Ostavio da odstoji nekih pola sata do 45 min. Zatim sam dodao sodu i limun i mikserom sa nastavcima za testo promešao i ponovo zamesio testo. Smesa treba da vam bude gušća, takva da možete da je oblikujete mokrim rukama, a da se ne razliva. Stavio testo u kalup koji sam prethodno premazao mašću, oblikovao i izravnao ga mokrim rukama i lepo ga ušuškao aluminijumskom folijom tako da ne ulazi vazduh. U plehu od rerne sam sipao vodu i na to sam stavio kalup sa smesim (testom). Ubacio ga u hladnu rernu pa tek onda je uključio. Pekao se na 220 stepeni dobrih sat i po (sa ventilatorom) čak možda i malo više, zatim sam sklonio alu foliju  i pekao još nekih 10-ak minuta na 150 stepeni (sa ventilatorom). Budite spremni na duže pečenje. Strpljen-Spašen!


Obmotao ga providnom folijom kako bi do doručka zadržao svežinu i mekoću.

Ovakav način spremanja hleba mi je nov i da bih bio siguran u njegov rezultat proba se mora ponoviti još par puta.
Ostanite sa mnom, pratite moje recepte i testiranja.

Prijatno!


0 komentara:

Postavi komentar